onsdag 14. oktober 2009


hei alle sammen, her i engelsviken (fredrikstad) er det mye liv om dagen, chelsea er høyt og lavt, og har gjerne ett par økter om dagen da hu er helt turbo, hu vill gjærne bite på alt, men jeg jeg prøver og si litt streng nei, og gi hu ei leke eller tyggebein i steden.

chelsea virker og trives godt her, men det er en ting hu ikke liker, og det er bilburet, vær gang vi skal ut på en liten kjøretur, så er det uling og piping de 5 første min av turen, ellers er det en ting til jeg må jobbe en del med, og det er dotrening, tross mye skryt vær gang hu gjør noe ute, gjør hu det like gjærne inne, hu har ikke helt skjønt at det skal gjøres ute, og hu er linkjapp til og stikke seg vekk for og tisse, så det hender litt for ofte at jeg ikke får det med meg.

Prøver trikset med avispapir, men hu tisser hvorsomhelst, men det går seg vel til.

ha en fin dag alle sammen

2 kommentarer:

  1. Avispapir funka dårlig her også. Det funka ei periode, men så fann gjengen ut at aviser var til å rive i stykker og IKKE tisse på, så det var dødfødt.

    Ellers er det bare å ta ut etter lek, drikke, spise, sove. HELE tiden. Prøv en gang i timen å se om det er nok. Om du ser hun tisser inne, løft henne opp (ikke kjeft, da får du en hund som er redd, gjemmer seg for å tisse for ikke få kjeft og det blir skummelt tisse ute da tisse er jo "slemt"), bær henne ut og ros ute. Så kommer det etterhvert =)
    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Hei; visst det er noen trøst, så er det likt hos oss. Hvor vellykket dagen har vært mhp "stuerenhet" avhenger helt av oss. Neste trøst er at det går seg til; bare kos deg med frøkena som hun er nå...de vokser så fort! Vi synes hvertfall Cherie er helt herlig!

    SvarSlett