torsdag 29. oktober 2009

Så sliten blir en liten frøken av skolen!


Her har frøkena flatet ut etter ukens økt "på skolebenken". Det er litt usikkert om det er alt hun lærer, eller gjensynet med Cosmo som tærer mest på. Artig har hun det...og apetitt får hun hvertfall av tirsdagene.
Da Cherie endelig kviknet til igjen, så fant jeg henne på en helt uventet plass: far hadde hentet fram støvsugeren...og da var visst dette et trygt sted og gjemme seg.
I dag, på 12-ukersdagen, har vi vært hos veterinæren og blitt re-vaksinert. Det gikk strålende; og alt var ellers bare bra....vekta viste 7,4 kg!
Nå må vi bare jobbe mer med klikker-treningen fram til neste tirsdag: den største utfordringen er faktisk å få mor presis nok. Det er ikke noe å si på kontakt og interesse fra Cherie's side; hun forstår veldig godt hva lyden betyr..og hun viser gode tegn til ha bli god på øyen-kontakt. Så her er det bare å stå på!

1 kommentar:

  1. Tenk at dem er blitt så store alle mann. Over 7kg. Hadde ikke kjent dem igjen om jeg møtte dem på gata!
    Når en trener hund, så er det ikke hunden som er problemet, men eieren. Ofte jeg bare vil grave meg et hull, jeg setter ikke presise nok kriterier, forsterker ikke riktig. Kan være så enkelt at belønner jeg med ball i stede for pølse eller klikker for å plukke opp i stede for å bære. Er ofte snakk om bittesmå endringer i kriterier så har vi en hel adferd i boks, er bare jeg som må ha med meg hodet når vi trener ;)

    SvarSlett